logo RB

Lublin: do 2014 powstanie 25km pasów rowerowych. A Białystok?

rafcik | 2013-03-30 | 0 komentarzy

pasy_rowerowe lublin infrastruktura janusz_ostrowski zdiim

kontrapas.jpg

Z przetargu ogłoszonego ma stronie lubelskiego Biuletynu Informacji Publicznej wynika, że do roku 2014 Lublin zyska - między innymi - niemal 25km pasów rowerowych.

Całkiem możliwe, że wkrótce stanie się wiodącym miastem w Polsce, jeśli chodzi o długość i liczbę pasów rowerowych w jezdniach.

Gratulujemy i szczerze zazdrościmy mieszkańcom stolicy lubelskiego. Białystok, który szczyci się przyznaną niedawno przez PTTK nagrodą "Gminy Przyjaznej Rowerzystom", jest ostatnim miastem wojewódzkim Polski stawiającym niezrozumiały opór przed wprowadzaniem innych niż wydzielone drogi rowerowe udogodnień infrastrukturalnych dla użytkowników dwóch kółek. "Ścieżki", jakie funduje białostockim cyklistom magistrat, bardzo często są niepotrzebne i powodują jedynie utrudnienia komunikacyjne. Drogi rowerowe powstałe ostatnio przy ul. Waszyngtona bądź Lodowej oraz mające powstać przy Częstochowskiej i Grochowej stanowią tylko jedne z wielu przykładów.

Pasy, śluzy, dopuszczenie ruchu rowerów pod prąd - takie rozwiązania od dawna działają w wielu polskich miastach i świetnie się sprawdzają. Wbrew przekonaniom urzędników powtarzających, że to nieefektywne, niedostosowane do polskiej mentalności i niebezpieczne. Przykład Lublina stanowi ostateczne potwierdzenie, iż powyższe obawy nie mają pokrycia w rzeczywistości i wynikają co najwyżej z niewiedzy i wieloletnich zapóźnień myśli (nie)bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Zobacz także

pasy_rowerowe lublin infrastruktura janusz_ostrowski zdiim

Komentarze

Dodaj komentarz